Vips 1 år

Vips har fyllt ett år i måndags och det firade vi med pannkakor till frukost, mycket uppkattat av både honom och Six.

Han har vuxit lite sen jag fick hem honom.



Vi har även hunnit med att uppfylla ett av våra mål för detta år. I onsdags så var det dags att gå vårat första viltspår i anlagsklass. Jag var riktigt nervös eftersom jag aldrig har tävlat i viltspår innan och det är mest bara att lita på hunden för du kan inte påverka så mycket i spåret som du kan i andra grenar. Vilket jag tycker är lite jobbigt för jag gillar att ha allt under kontroll.

Vips tog upp spåret jättefint pch höll en bra fart. Första vinkeln tog han klockrent och allt kändes jätte bra men sen började han plötsligt gå högt med nosen och ringa jätte mycket så då tog jag tillbaka honom till spåret, han hade fått upp ett spår av riktigt vilt som antagligen hade sprungit förbi där. Men när han kom på vårt spår igen så var det inga problem och han klarade resten galant så nu är vi godkända i anlagsklass viltspår!

Nu är min tanke att vi ska lägga lite öppenklasspår och sen ge oss ut på tävlingsbanorna och förhoppningsvis få hem ett championat så småningom.  





Kommentarer
Postat av: Karin Stare

Jättegrattis till Vips gk på anlagsprovet ! Du är så duktig med honom.

När kommer du upp till Piteå ! Du kan bo här med Vips. Det ska bli så kul att träffa honom och dig !

Tanya och Vilda är nu parade (läs mer på hemsidan) och förhoppningsvis har vi nya kooikrisar ca 21 aug.

Hälsningar Karin med familj

2011-06-25 @ 18:17:29
URL: http://www.kamaskennel.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback