utställning

Vips och jag har varit på våran första utställning! Med facit i hand så måste vi träna mer på att bara vara. Vips tycker alla andra människor och hundar är så roliga och har därmed svårt att koppla av. Vi var totalt 4 st med kooiker och nu såg jag verkligen har liten Vips är. Han är ju inte bara låg utan han har en tunnare benstomme än de andra och därmed så ser han ju jätte liten ut. Hanen vi ställde imot var åt det andra hållet, stor och grov så Vips såg ut som en valp i jämförelse tyckte jag! Haha


vips och picazzo


Vips och jag, picazzo och ingela längst bort och en 5 mån hane närmast. Storleksskillnaden syns inte jätte bra men Vips är mindre än båda de andra hundarna.

Vi fick ganska fin kritik och det var bra träning för Vips att vara på en inoff. utställning innan det blir på riktigt om två veckor i Vallentuna.

kritiken:

häverö brukshundsklubb
inoff uttällning 15/5-11

11 månader, Liten hane, sött huvud
mörka ögon, bra pigment, saxbett, väl utvecklad haka,
kort hals ,bra rygg och kors, öppen framvinkel,
tillräklig bak, tunn benstomme, vacker riklig päls
rör sig med ganska kort steg, glad och trevlig.





Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback