Debuterat

Så kom då dagen med stort D! Dagen när jag och Vips skulle starta i agility. Vi fick lite småbrottom på morgonen, vår tidsplan sprack lite när stackars Elin som skullle hämta upp oss andra hade otur och fick punktering och åkte ner i diket. Hon klarade sig oskadd som tur var men jag fick slänga mig i min bil, försöka få tag i Mathilda och Jennifer och åka och hämta dem innan vi plockade upp Elin och åkte mot nacka. Något försenade och med en ilsken Vips som inte alls ville sitta i buren med Chicko, men han hade inget val, så kom vi iväg och åkte väääääldigt fort hela vägen till nacka. Men vi hann och kom fram precis när det var inmätning av hundar.


Första loppet var hopploppet, jag tyckte Vips sprang på bra men sen lyckades jag trycka in honom fel slalom. 5 fel och vi hamnade på en femteplacering. I agilityloppet så kändes han trött i huvudet och inte lika fokuserad, vilket kanske även gällde mig. Det blev en disk men vi fick chans att träna kontaktfält och han tog dem fint så jag är jätte nöjd med våran första tävlingsdag.

Igår var vi iväg igen men den här gången till Knivsta. Agilityloppet kändes bra men jag lyckades dra på oss en vägran och sen blev det även en rivning. Min gissning är att det var lite tungsprunget i ridhusspånet, vilket jag inte räknade med, så jag var för snabb i att springa vidare och drog då med mig Vips förbi hindret.


Hopploppet kändes inte lika bra som de andra loppen. Här fick vi 10 fel i slalom, han tog ingången men gick ur mitt i 2 gånger. Kändes som om han inte riktigt orkade hålla ihop huvudet och det var därför han missade men det är bara min teori.


Så inga nollade lopp men vi fick ett bra kvitto på vad vi gör bra och vad vi måste träna vidare på :)

Filmer kanske kommer i framtiden, om jag kommer på hur man får in dem på bloggen....

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback