Juldagen

Nu är julen över. Jag hade en jättebra julafton som började hemma hos mamma. Tony och jag hjälpte henne att gå med hundar innan det var dags för jullunch och resten av släkten kom. Vi har inte julklappar i vår släkt men trots det så fick vi en chokladask av mormor <3 Jag fick även en halsduk av Tonys föräldrar.  
 
Efter det var det dags att åka till jobbet, bara halva skaran hemma eftersom många är bortresta över jul så vi hade det jättemysigt med mer julmat, fika och kalle anka på tv.
 
Juldagen var nog ändå den dagen jag sett fram emot mer än julafton eftersom jag då skulle få träffa både Johanna, Björn och Hanna som alla bor utomlands men var hemma över jul. Vi drog hem till Björns föräldrar och började förfesten innan det var dags för mobergs och traditionell utgång på juldagen när det är hemvändarfest!! Jag hade jättekul och dansade massor den kvällen! Tony tyckte inte det var lika kul så han drog hem efter 1 timme. Jaja alla kan inte gilla samma saker.   
 
Så skönt att även nyår blev planerat, jag brukar alltid sitta dagen innan och panika över vad jag ska göra, men nu är det bestämt och klart och även min födelsedag blev planerad med båtresa och utgång!! Jag gillar att ha saker att se fram emot så den närmsta veckan kommer bli kalas bra!!!
 
Jag har även en agilitytävling att se fram emot med Vips, vi ska till kistamässan torsdag och fredag för att tävla. Nu har vi ju haft vila i 1 månad så funderar på att åka till ridhuset idag och träna lite, för att vi ska köra ihop oss lite i alla fall innan tävlingen. Vi får se vad som händer och sker.
 
Det jag skulle behöva träna på är kontaktfält men A-hindret och balansbommen står kvar på klubben under all snö och vår gungbräda som står vid ridhuset har dom lyckats ploga sönder så vi får se om jag får till någon träning med kontaktfält. Annars får vi väl träna lite i trapphuset här hemma ;) 
  
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback