ridhusträning

Första ridhusträningen för i år och vi är tydligen bara 4 st i vår grupp, 3 på plats idag vilket är helt perfekt! Jag hade gjort en hoppbana som gick ut på mycket fartträning. Vi delade upp den i kombinationer innan vi körde hela på slutet. Vips jobbade bra,  springer på bra så länge jag rör på fötterna ;) Mot slutet så kände jag att han inte orkade hålla ihop längre, vilket inte är konstigt eftersom det var ny miljö, ett långt träningspass och det är inte ofta vi kör bana eftersom vi oftast tränar ensamma.

Slalom körde vi med bågar för att uppmunta farten. Nu går det jätte bra när jag är framför men är jag bakom så blir han osäker och tappar fart - träna mera med andra ord.


Vi började även vår träning med gungen och hade Mikaela som hjälp att hålla i och gunga honom. Det gick jätte bra men Vips hade lite för brottom att komma ner till targeten så han stod på näsan en gång och tippade över rakt ner i ridhusspånet. Knasiga hund! På'tt igen och han var lika glad gången efter så jag hoppas att gungan ska bli ett favorit hinder!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback