Vinter

Just nu blir det inte så mycket träning ute eftersom det är isgata på hela planen på Bk och uppepå det så har det kommit snö - livsfarligt för mig som redan är en klumpeduns! Vi har varit uppe några gånger för att träna lite kontaktfält men jag hittar inte riktigt nyckeln till att både ha bra fart och bra stopp, just nu känns det som antingen eller när vi tränar. Jag hoppas att träningarna med Malin ska ge mig ny inspiration! Känns nyttigt och roligt att få träna med Malin och Studsa eftersom de ligga på ungefär samma nivå som mig och vips och man då kan bolla idéer med varandra :)



Vi tog fram klickern här hemma igår för att hundarna skulle få använda hjärnan lite. Vips har dock fastnat i att han ska kliva på saker med baktassarna, något vi tränat mycket på, så när jag satte mig ner på golvet med en burk framför och han inte kom på vad jag ville så kom han och ställde sig brevid mig och försökte trycka med baktassarna på mig! Underbara knäppa lilla hund! Många skratt blev det i alla fall när han testar sig fram!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback