hundträning

Igår begav jag mig till perfektatassar för våran sista bokade agilityträning. Tyvärr så kunde inte Malin komma och ingen annan jag frågade hade tid eller lust att åka med så jag och hundarna hade hela hallen för oss själva i en timme! :D Fokuserade på slalomingångar och fart med Vips vilket gick bra, han var laddad till tusen redan från början. Sen körde vi en gång på gungan och jag tror han missförstod att det var gungan och inte balnsen så han flög av. Sen var det lite läskigt att gå på gungan men med mycket korv så gick det. Tänkte vänta till nästa vecka med att ta fram gungen på klubben så kommer han nog ha glömt händelsen och springa på som vanligt.


Vi tränade även lite på rallylydnad. Det går bättre och bättre men han vill fortfarande fram till alla skyltar och trycka på dem! Sötnosen tror att det är targets! Vi kommer ju roa alla andra på tävlingen om det inte går så jag tar det som en rolig grej. Självklart kommer jag försöka träna in alla skyltarna och försöka ha koll på mig själv men om det inte går så går det inte, då tar vi det som träning och har roligt tillsammans istället. Man måste ju börja någonstans för att få bekräftelse på vad man ska träna vidare på för att bli ännu bättre.


Six har fått ändra sin medicindos efter att jag äntligen fick tag i hans veterinär! Som jag trodde så ska han inte ha så mycket biverkningar som han har, han går upp på bordet och tar saker som han äter upp och utomhus så rymmmer han från mig för att äta hundskit!? :S Nu har vi sänkt dosen till 1/4 varannan dag, innan fick han 1/2 varje dag så ska vi utvärdera efter påsk hur han mår och blir han sämre innan dess så höjer jag självklart dosen igen. Men det är lite struligt så här i början att få in rätt dos för att han ska må bra men ha så lite biverkningar som möjligt.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback