stegtävling

På mitt jobb har vi gått med i en stegtävling som håller på i 6 veckor, man tävlar både induvidiellt och i lag med sina arbetskamrater mot andra lag i stockholmslän. Målet är att man ska gå minst 10 000 steg varje dag och om du motionerar med nått annat, friskis, simning, cykling mm så får man räkna om det till steg. Det går ut på att man ska röra sig så mycket som möjligt med andra ord och tävlingsmänniska som jag är så måste jag ju ge mig in i leken på blodigt allvar! 

Hundarna har med andra ord fått gå minst 5 km i elljusspåret varje dag, i går blev det till och med 2 varv i spåret. Vips älskar att vi är ute och går så mycket medan Six inte är lika överlycklig. Han orkar inte riktigt hänga med på två varv så jag får lämna honom hemma nästa gång jag bestämmer mig för att gå ett extravarv helt enkelt. 

Det som dessutom är bra med sidan är att man kan skriva in vad man har ätit under dagen och få ut hur mycket kalorier man har stoppat i sig och även se hur mycket man kommer gå ner den dagen och även på en vecka! Vilken nytändning det blev för mig! Har stått still ett tag i vikt och inte kommit någonstans känns det som men nu efter 8 dagar med att gå/ träna mera och hålla koll på mitt kaloriintag så har jag gått ner 2,5 kilo!! Beach 2012 här kommer jag! 

      


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback