Andra agilitypinnen i klass 2!

Jag har hunnit vara på semester en vecka i dubai, men skriver mer om det i ett annat inlägg när jag kan lägga in lite bilder.
 
Det som har hänt på hundfronten är att Vips och jag var och tävlade agility i lördags i västerhaninge. Såklart så körde det ihop sig för mig, jag går nämligen en utbildning för att komplettera de delar jag saknar för att bli allmänlydnadsinstruktör och den skulle gått i januari men blev flyttad till den här helgen i november. Vips var redan anmäld till tävlingen så jag bestämde mig för att åka dit och köra första loppet sen så ställde Carro upp att köra honom i de andra klasserna utan att ens ha tränat någon gång med honom innan, det tycker jag är modigt och starkt jobbat av henne!
 
Sagt och gjort så körde jag första loppet, kommer runt felfritt och hamnar på en andraplats och får pinne! Ger vips till carro och åker på kurs. Kommer tillbaka till kl 16 och hinner köra sista loppet med Vips men tyvärr så rev han ett hinder och ta satsade vi på att springa så fort vi kunde istället :)
Loppen med Carro tycker jag gick över förväntan när jag fick se filmerna, bitvis så var det riktigt fint men sen fick dom tyvärr lite missförstånd vid några svängar och slalomingångar, men som sagt Carro jobbade på jättebra och Vips var jätteduktig som körde på i vanlig ordning! :)
 
Six fick vara med och vara kurshund på lördagen men han klarade inte riktigt av det utan stressen blev lite för hög så jag kände att han blev låg när vi kom hem och kortisondosen inte riktigt räckte till den dagen. Så nu får han vara hemma och lulla runt som vanligt min lilla stollare!! <3 
   
   

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback