Köpt VGW-bälte

Gud vad dagarna springer iväg, jag har fortfarande inte hunnit lägga in bilderna från resan till dubai.
Det jag har hunnit med är att träna mig själv på gymmet den här veckan som varit. Jag börjar bli lite starkare men oj vad med träningvärk man kan ha vissa dagar! Det är väl bara att kämpa på så försvinner värken så småningom.
 
Jag har även varit till ultuna en tur i fredags. Inte med mina egna hundar utan som sällskap åt mamma. En hund vars klo har spruckit, visade sig att hon hade en tumör där pulpan borde sitta så hon skulle in på operation för att ta bort tumören. 
 
Six är piggare än på länge och har fått varit med och tränat både freestyle och agility. Han blir helt galen och sitter och gnäller när inte han får köra. Alla andra hundar som gör så hade jag tränat bort det på men med Six blir jag bara glad för det betyder att han har en bra dag och vill träna, vill han inte så ligger han bara helt tyst och väntar på att vi ska gå hem igen. Så lite pip ser jag bara som positivt när det kommer från honom. :)
 
Vips då? Jo han har också fått träna fast i går så tyckte jag han inte sträckte ut backbenet ordentligt så vi slutade träna och jag masserade honom när jag kom hem. Jag försökte även köra lite med Novafonen på hans muskler men det gillade han inte och spännde sig så mycket han kunde, tror det är en vanesak man får köra lite mer för varjegång för att han ska vänja sig. Dessutom så har hans VGW-sele kommit. Det är en sele som är ergonimiskt utformad och man sätter fast kopplet fram på selen för att det inte ska bli att det drar i kopplet eller i hans kropp.
 
 
      
 
Den fungerar klockrent! Känns mycket skonsammare för han kropp och han drar inte alls i kopplet längre, vilket kunde hända ibland förut när iv möte andra hundar.
 
Tror jag ska köpa en till Six med i julklapp :)
  
  

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback