utställning och valpar

Jag oh Malin är väl inte riktigt som alla andra när vi bestämde oss för att åka till Växjö på utställning, det är ändå 50 mil enkelväg. Men vi gjorde det i alla fall och kl 4 på morgonen begav vi oss av mot utställningen. Malin gick in först på dagen och jag sist så det blev en lång väntan. Med 13 st kooiker anmälda så kände jag att det kunde finnas många fina hundar där men väl på plats så var vips ensam hane!! 
 
Inne i ringen så var han jätteduktig, tror aldrig han gått så bra innan så jag ska verkligen inte klaga på honom. Han sprang utan att varken skutta runt eller ha nosen i marken, vevade bara lite med benen men det får jag skylla mig själv för att jag har lärt honom att springa och titta på mig. Sen så stod han stilla och fint helatiden - min lilla stjärna. 
Domaren tyckte han var fin men för liten så jag fick ett excellent men ingen ck eller cert pga det. 
 
hur jäkla svårt ska det vara att få det där sista certet?! Det gör mig dessutom lite ledsen att domarna säger att han är för liten, vilket han inte är enligt rasstandarden utan tvärtom att dom flesta hundarna är för stora!! 
Men men någon gång ska vi väl lyckas hitta en domare som inte tycker han är för liten, jag måste bara bli bättre på att lära mig vilka dommare det är - eftersom det är det enda dom tycker är fel med honom. 
 
Efter utställningen så åkte vi i alla fal hem till Katarina och tittade på Vips 5 valpar som nu är 5 veckor gamla. Så himla söta allihopa!! Jag skulle ha kunnat smygla ner någon i väskan och tagit med hem ;)
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback