helgen

Var iväg och tävlade i helgen, agiltiy på lördagen och freestyle på söndagen. Mitt huvud är inte ritkigt med just nu för alla tankar är hos six och hur det ska gå för honom. Så det är inte lätt för Vips att prestera under dom formerna men han gör sitt bästa.
 
I agilityn var det 4 lopp på en dag. Vi diskade oss i första pga missförtånd, fick 5 fel i nästa agilityklass pga en vägran, jag trodde han skulle hoppa och visade dåligt - skäms på mig 
I hoppklasserna gick han bra, vi fick ett missförstånd innan slalom så att han fick en jättevid sväng, drog mot ett hopp, men jag fick tillbaka honom och vi kom runt felfritt. Tyvärr kom vi 3:a (igen) när bara 2 får pinnar, med 1 sek sämrqa tid. Hade han inte fått den stora svängen innan slalom...men men ...
Nästa hoppklass gick han bra i, men vi var trötta båda två efter en heldag på agilityplanen. Jag gömde bort ett byte så fick lösa det men 2 bakombyen, tror vi tappade lite tid där annars gick han bra. Kom 5:a med felfrittlopp men bara 2 fick pinnar nu med.  
 
Så nollade lopp som inte räckte riktigt enda fram. 
 
Idag ville jag hämta hem six .Men veterinären ringer när min rallylydnadsklass drar igång och säger att han är sämre igen och dom har fått satt in dropp på honom igen pga att han har diarre. 
Jag blir arg, ledsen och orolig såklart!
Stackars Vips hade det inte lätt, vi har inte hunnit träna på forts.klass i rally så jag går in med en dålig attityd och försöker göra det bästa av det... Vi fick neddrag för bristande samarbete och nosande i marken men fick ändå ihop 81 poäng och hamnade på en 5:e plats.   
 
Nu är jag mest orlig för six, eftersom jag åker till london med jobbet i morgon och inte är hemma förrens på torsdag så har jag lämnat över asvaret till mamma. Känns jobbigt att åka bort och hoppas att han ska bli bättre men det finns inget man kan göra.....
 
Hoppas han piggar på sig och dom kommer på vad som är fel!!
 
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback