Rallylydnadstävling

Vips och jag inte inte riktigt i fas just nu. kan ju bero på att jag först åkte itll London, sen hem en dag öfr att sedan åka på spa över helgen. Veckan efter det var det bara att börja jobba igen och tiden för att träna hund har inte riktigt funnits just nu. Dessutom så känner jag mig omotiverad pga vädret. Att åka upp till klubben för att mötas av en gäggig plan med 3 cm vatten är inte så kul, varken för mig eller vips att sladda runt i när man gör en kraftansträngning och försöker träna agility.
Så med de förutsättningarnar så åkte jag i alla fall iväg på rallylydnastävling på söndagen. Det regnade och blåste men iväg kom jag i alla fall. Vips gick jättebra när vi värmde upp och det kändes som om det skulle vara en bra dag för oss. Men när vi klev över bandet så hände något. Vips ville inte riktigt gå brevid mig och hoppade bort från skyltar mm. Vi tog oss runt banan i alla fall men med lite nedstag på brist i sammarbete och nosningar, sne position mm.
 
Vi fick ihop 81 poäng, exakt samma som sist vi tävlade och ännu ett godkänt resultat. Förra gångern räckte det resultatet till en 5:e plats. Nu kom vi på 20:de plats!!! Liiiiite skillnad. Men vi är glada för ett godkänt resultat vilket som. 
 
Efter att jag har analyserat vad som hände och varför det blev skillnad när vi gick på planen så är svaret - mina nerver. Jag blir nervös och Vips tycker då att jag beter mig konstigt vilket jag antagligen gör också. Nu ligger fokus på att träna på mina tävlingsnerver för att få en så positiv situation som möjligt för både min och Vips del när vi tävlar.
 
 
 
 
  
  

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback