Sjuk Six

Six är sjuk. Ham har kräkts och haft diarre i över 1 dygn nu, eller inte hela tiden men till och från under dygnet. Han fick isig lite ris i går men nu på morgonen så kräktes han upp vattnet han drack så då ringde jag till ultuna och vi åkte in. 
 
Han fick stanna kvar där för observation...Känns inte alls kul att lämna sin hund, fast jag vet att han är hos dom bästa. Känns skönt att dom har koll så han inte hamnar i addisonchock osv...Han har ju inte fått i sig sin medicin heller på 1,5 dygn så då känns det tryggt att dom har honom under uppsyn. 
 
en jätte gullig sköterska ringde mig precis för att berätta att dom tagit prover på honom och det verkar inte vara addison som spökar. Det enda testet som visade något var det som var det samma som våran sänka. Där hade han  67 tyckte jag hon sa, den var för hög i alla fall. 
 
Han har fått dropp och har inte kräkts nått sen jag lämnade honom där så förhoppningsvis får jag hämta min älskling i morgon! 
 
 
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback