Spårat

Jag, mamma och Jimmy begav oss ut i skogen igår för att spåra med våra hundar. Six förvånade mig med hur duktig han var! Gick i spårkärnan helatiden och spårade på jättebra. Jag har ju nästan inte spårat nått med Six innan så det var kul att se hur duktig han var. 
 
Vips var också duktig med vårat problem är ju att han tyckeer det är FÖR roligt att spåra. Vi har ju lagt mycket viltspår innan och det har verkligen gjort att han tycker det är kul att spåra. Nu la vi personsspår och jag får bromsa honom mycket, han har en jäkla fart framåt. Problemet med för mycket fart är att han lätt missar vinklar, inte gr i spårkärnan. Så om jag lyckas dämpa farten lite så tror jag det kommer bli jättebra. Mammas spårmetod tror jag fungerar bra på honom, att man belönar i spårkärnan och det inte liggar nån belöning i slutet utan att det är spåret i sig som är det roliga. i och med det tror jag att jag kommer få bort stressen framåt som Vips har och att han kommer jobba mer noggrant och metodiskt i spåret. Nu ska vi försöka fortsätta med att lägga spår innan det kommer snö. 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback