Veckorna som gått

Jag är verklgien inte bra på att komma ihåg att blogga men nu gör vi ett försök. Vi var iväg och tävlade agility på märsta-sigtuna för 3 helger sen. Debuten i agility 2 och dessutom gick vi och vann den så nu har vi vår första klass 2 pinne!
 
Vips var jätteduktig och springer hur snabbt som helst så det var jättekul.
 
Helger efter var han och jag iväg till sandviken för tvådagartävling. Även här hade han världens fart men det blev någon miss i varje klass pga att vi inte riktigt har hunnit köra ihop oss när det gåår s fort, men det kommer och bdar gott inför framtiden. Eftersom jag åkte själv så hade jag inte fixat nått boende heller så det är tur man har en stor bil. Fälla baksätet och ta med en bäddmaddras så sover man jättegott sen! :)
 
Nu i helgen var vi till sandviken igen men denna gång för utställning. Det har fullkomigt öst ner vatten så alla planer var dränkta eller bara lervälling. På söndagen fick som flytta upp ringa på parkeringen för det gick inte ens att springa i dem. 
Resultatmässigt så gick det bäst på fredagen med excellent, ck och andra bästa hane. Fredag excellent och söndag Very god.Tror lite berodde på att både jag och Vips hade tröttnat på att traska runt i leran på söndagen och var trötta båda två. Men alla domare gillar inte den mindre sorten så det är så olika hur de dömmer, bara att hoppas att det går bättre nästa gång.
 
Det var nog vad vi har hunnit med på de här 3 veckorna. Vi får väl se hur lång tid det tar innan jag kommer ihåg att skriva nästa gång. 
 



 
  
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback