Året som gått

Alla andra skriver en årsresume så jag kände att jag gör väl samma sak ;)
 
I januari så fick Six in addisondiagnos. Äntligen visste vi vad som var fel och han fick börja med sin medicin vilket gjorde att han blev mycket piggare och orkade hänga med på allt bus vi hittar på! 
Vips röntgade höfterna och fick A-höfter. :)
Jag fyllde även år och fick en spahelg på rånässlott i present av mamma och pappa!
 
 
Februari 
Vi fortsatte att ställa in dosen på Six medicin och det var även här han var så hungrig av medicinen att han gick upp på bordet på natten och åt frukt från fruktskålen!!
Vips och jag tränade i ridhuset och på jobbfronten så flött nog allt på som vanligt, jag jobbade nu heltid på bara ett jobb istället för att springa runt till 3 olika. 
 
 
Mars
Många hälsotester gjordes på Vips. Patella, ögon och vwd kollades och allt såg jättebra ut! Här fokuserade vi mycket på att få till kontaktfälten på ett bra sätt. 
Jag fokuserade mycket på min egen träning och vi var med på en stegtävling med jobbet så jag mådde väldigt bra den här månaden och rörde på mig mycket. Även hundarna fick vara med på en massa långpromenader :)
Vi var även ute och gick med malin och några fler i skogarna vid knivsta och lyckades gå vilse där i skogen, 3 timmar senare hittade vi en väg och fick ringa efter Malins valpköpare som kom och hämtade oss. :P
 
Undersöknings datumVeterinär / KlinikResultat
2010-11-10   von Willebrand, hereditärt fri
2012-01-25 Knivsta Veterinärpraktik HD grad A
2012-02-29 Ekesten Björn Öga UA
2012-02-29 Lundqvist Anne patella, ua
2012-03-21 Universitetskliniken I Utrecht von Willebrand, fri, DNA-test
 
April
Jag gick agilitykurs för både Veronica Bache och Stina, som var snäll och hade privatträning med mig!! Det gav verkligen resultat och jag kände att min handling utvecklades enormt mycket!! Jag och Vips debuterade även på agilityplanen!
 
20120406-204846.jpg
 
 
Maj
Här så debuterade vi med rallylydnaden efter att endast ha tittar på lite youtubeklipp och bara tränat hemma! det gick över förväntan och vi fick 95 poäng!! Vi tävlade vidare i agilityn också. Vips var intresserad av löptikar men vi fick bukt med problemet och fick vår första pinne!
 
 
Juni
Nu kändes jag och Vips mer samkörda och plockade fler pinnar i agilityn och vann även några klasser!
Vi åkte till Danmark tillsammans med Malin och trots en galen resa med en gps som inte visade rätt, sova i bilen mm så gick det jättebra och Vips blev BIR och fick sitt danska cert!!
Vi jagade vårt sista cert i sverige men det gick inge bra.
Tony och jag åkte till Kolmården och bodde där på hotellet. 2 helt underbara dagar med att titta på djuren, bada bubbelpool och sist men inte minst gå in och hälsa på hos vargarna!! Det var 3:de gången jag var inne hos dem men det är lika hätigt varje gång och jag skulle lätt göra om det igen om jag hade chansen.
 
Jag fick fastanställning på jobbet!
 
 
Juli
Slotthoppet gick av stapeln och jag och Vips blev uppflyttade till hoppklass 2! 
Det blev även en parning mellan Vips och Milla från kennel Moonhaven. 
 
 
Augusti
Vi vann vår klass i rallylydnaden och hadde hemmatävling i agility. Vi blev uppflyttade till agilityklass 2 och var nu ett rent klass2 ekipage. 
Jag var med i fitnessfighten hela den här månaden och har nog aldrig förut mått så bra!! Att äta rätt och träna varje dag i en månad fungerade jättebra för mig! Jag gick ner i vikt och kände mig starkare och i  bättre kondition än vad jag någonsin gjort förut! 
 
 
 
September
Vi vann vår första start i klass 2 och fick en pinne i agilityklass. 
Vi fick även titeln RLD N och valparna efter Vips och Milla föddes. 5 st sötnosar blev det! 
Jag var duktig med hundträningen och satte upp mål och gjorde träningsplaner. 
 
 
Oktober
Månaden började med att Six blev jättesjuk. Han fick inte behålla varesig mat eller vatten så han blev inlagd på Ultuna i 5 dygn med dropp! Vips och jag tävlade agility och rallylydnad  men tankarna var nog hos Six helatiden så resultaten blev inga toppplaceringar. I samma veva så åkte jag till London några dagar senare med jobbet och var borta i 4 dagar. 
Six blev frisk igen och fick komma hem! 
Tony och jag åkte till Rånässlott och njött av att bli ompysslade, bada badtuna, äta gott och bara ha det bra över en helg!
Vips och jag tävlade i rallylydnad en gång till inga toppresultat här heller men 2 godkända resultat i fortsättningsklass blev det i alla fall. :) 
 
November
Malin och jag åkte på utställning i växjö. Vi jagade sista certet men det går troll i det så vi fick ett slätt excellent den här gången också. Hälsade även på valparna på kennel moonhaven innan vi åkte hem igen.
Vi tog vår andra agilitypinne i agilityklass 2! Vips och jag gick även med i ett lag som ska börja tävla nästa år i agilityn.
Jag gick en utbildning, SBK-light, för att börja kompettera min tidigare utbildning och så småningom bli alllmänlydnadsinstruktör.
Tony och jag var en vecka i Dubai och hade det bra med en massa sol och bad.
 
December
Vi tog det lugnt och Vips fick vila. Six var fortfarande pigg och glad och medicinen verkar vara rätt inställd så det har varit jätteskönt att haft en hund som mått bra i princip hela året!! 
  
 
 
 
  

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback