husdjursmässan

Vips och jag tävlade agility tors-fre på husdjursmässan i kista. Ett lopp varje dag så det blev inte så långa dagar vilket var skönt :)
Hopploppet på torsdagen är det jag är mest nöjd med. Vi klarade svårigheterna och kommer till det stället på banan där det bara är att springa, vilket vi gör. Vips jobbar på bra och jag skickar honom utåt för att springa vidare och hinna med mitt framförbyte. Hinner gör jag men jag släppte honom med blicken och lyckades dra honom förbi ett hinder. Jahg sprang på och en disk blev resultatet. Vad blir läxan av det? Jo titta på hunden!! :P
 
Idag började dagen med att jag öppnade packen jag fick av Tony i födelsedags present: en tröja, en blå onepice och 20 röda rosor!! <3  
Därefter åkte jag och Vips för att tävla. Dagens agilitylopp är jag inte lika nöjd med. Vi fick ett slalomfel i början av banan, han gick ur sista pinnen. Vet inte riktigt vad som hände men plötsligt började han skälla i slalomet och tappade fokus på vad han gjorde? En gissning men kan inte komma på någon annan anledning. Vi körde om och då gick det bra. Vidare i banan så skulle jag skicka honom runt ett hinder och sedan göra ett framförbyte för att skicka honom på en tunnelingång. Jag gör bytet men han har låst på fel tunnelingång och springer in i den trots mina försök att få honom att vända.
 
Jag ska träna på att förbereda svängarna bättre, så han inte har lika stor chans att suga på fel hinder och även träna mer tävlingslikt så jag kommer åt samma känsla och sinnesstämning som han/ vi hamnar i.  
 
 
Nu blir det ett låååååångt tävlingsuppehåll eftersom jag går min instruktörsutbildning de dagar de är tävling i februari. Så vi siktar på att komma ut på banorna till våren igen! :)
 
 
      
    
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback