nytt trix?

Vips är ju bara för rolig! Jag tog fram klickern igår och tänkte träna backa och framförallt få honom att backa rakt bakåt! Tog en kudde som hjälp, ville att han skulle backa upp på den för att därmed veta när han var klar och inte vara så beroende av vart jag är. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig....
 
Istället för att backa så började han leta med höger bakben efter kudden i luften och helt enkelt lyfte upp bakbenet utåt, samma vinkel som om han skulle kissa.
 
Jag började genast klicka för detta istället, backa kan vi träna någon annan dag, så förhoppningsvis kommer vi kunna lägga på kommando på det här trixet så småningom! 
 
Det blir inte alltid som man tänkt sig när man ska träna men vad gör det? Roligt hade vi båda två och nu har vi ett nytt trix att träna vidare på!!
 
  

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback