födelsedag

Idag är ingen vanlig det för det är Six födelsedag - hurra hurra hurra!!!!


Idag fyller min skrutt 5 år! 



och inte att förglömma
Trevlig valborg på er alla!!

sol

Man har kunnat gå i linne och shorts hela dag, så varmt har det varit! Tony och jag tog med oss hundarna och åkte ut till hans föräldar på vätö där vi njöt av solen och hundarna fick premiärbada för i år!
Vips som aldrig har badat förut tyckte det var lite läskigt så han hoppade i vattnet men hoppade upp lika fort igen och sen fick han tokspel och sprang fram och tillbaka på bryggan innan han hoppade i vattnet igen, sötnosen. Six behöver man motivera lite men med hjälp av en tennisboll kan man simma hur långt som helst!! Stora framsteg mot förra året när han inte visste att han hade bakben och försökte ta sig fram bara genom att slå med frambenen - det såg ut som om han skulle drunkna.

Eftermiddagen bjöd på promenad med ullis och sedan la vi varsit viltspår till vips och hennes golden coffie. Båda var jätte duktiga och vips tog både vinkeln och det oblodade partiet jätte bra. 

Skönt att båda hundarna ligger utslagna - efter en händelsrik dag!





påskpresent

Bästaste mamma kom med en påskpresent när jag var ute hos henne och lämnade hundarna idag! Två lådor med lime/mint te som jag och Tony drack hemma hos henne i vintras och som Tony blev kär i. Men det finns inte att köpa i affär länge så mamma beställde hem det till oss!!!




Jag tror jag har världens bästa mamma!!!!

  

träning

Intensiv dag men det var det värt! Först jobb sen tokstäda hela lägenheten för att hinna upp till klubben och köra ett pass med vips innan vi gick hem igen och jag cyklade vidare för egen träning på friskis.

Vips har börjat sin träning på hinder! Han är ju än så länge bara 10 månader men vi har kört igång så smått i alla fall. Jag har en tanke med att försöka mig på shaping när det gäller att lära in alla hinder med honom och det är nått nytt för mig så jag har fått en nöt att knäcka. Än så länge så har vi testat tunnlarna. Han tycker de är jätte roliga att springa igenom och det kommer i regel alltid en leksak flygande då och den kan man ju ta ett extra varv igenom tunneln med bara för att visa upp för alla andra. ;)

Idag vågade jag mig på att ta fram ett hopphinder och sätta på jättelåg höjd. Träningen gick inte ut på att hoppa högt utan att förstå att man ska över hindret. Tycket det gick bra. Jag väntade ut honom och klickade/ kastade leksaken när han vände uppmärksamheten mot hindret. Kanske att jag lockade honom lite genom att kasta leksaken för långt framåt. Men vi lär oss båda ju mer vi tränar med att använda oss av shaping. :)

Men oj vad snabbt han blev trött!!! första riktiga värmen och att få tänka gjorde att lillgrisen blev trött fort! Jag gjorde misstaget att inte sluta i tid utan fortstätta träna lite till och föröska koppla ihop hoppet och tunneln men det gick inte idag. Då får vi backa till nästa gång och befästa hoppet mera innan vi går framåt. Men kul är det i alla fall att se alla framsteg Vips gör!


Vips 10 veckor gammal

Six har fått börja sin träning att bygga upp sina muskler igen efter att han blev sjuk och det inte har gått att motionerna honom i vinter. Vi har ju inte kunnat gå i skogen pga all snö! Men nu går vi minst ett varv om dagen i elljusspåret. Han knorrar och tycker jag är dum som tvingar honom att ga i mitt tempo men vi kämpar på och förhoppningsvis så kommer han må bättre utav det.



Allt för denna gång

kram!

ny blogg

Äntligen har jag gjort en ny blogg! Här tänkte jag skriva vad jag och hundarna gör på dagarna och min och vips träning och framtida tävlingar tillsammans. 

Vips är nu 10 månader och vi håller på att grundträna i agility för fullt. Stadga, fart och motivation är våra ledord just nu och jag tycker att det går jätte bra för den lilla herrn. Han är positiv och lättlärd vilket är jätte kul! snart ska vi börja med hinderinlärningen också vilket jag ser fram emot! 

Förra veckan så fick han gå sitt första viltspår vilket grabben fixade riktigt bra. Lite misstänksam på klöven men efter lite kampande så var den skitkul!   
 
Allt jag hinner skriva för denna gång.


Välkommen till min nya blogg!