Hemma igen

Nu är jag hemma igen i kalla sverige efter att ha haft semester i 3 veckor i Thailand! Vi har haft det jätte bra med mycket sol och bad. Lite backpacking runt krabi och öarna där så vi har sett och gjort mycket som vi har varvat med att bara ligga vid stranden och inte göra någonting - precis som en semester ska vara med andra ord.


Hundarna fick vara hos mamma och sista veckan på angskärs hundpensionat eftersom mina föräldrar har dratig till grand canaria. Hundarna hade haft det jätte bra och Six var piggare när jag hämtade dem än han varit på länge så han har nog mått bra av att ha fått haft semester och bara bli gullad med av alla :)

Vi är hundvakter åt Athom tills mamma och pappa kommer hem så det är full fart här i lägenheten med 3 hundar. Athom tycker det är konstigt att bo i en stad med lägenheter/ trappor/ gå i koppel på gångvägar mm. Han som är van att strosa runt lös på tomten och springa i skogen. Men på lördag kommer mamma och pappa hem så då blir allt som vanligt igen.


Idag var jag uppe med alla hundarna på klubben och fick till en sån där perfekt träning med vips! Vi tränade på slalom, han har börjat springa förbi sista pinnen och titta på mig för han har för stor förväntan på att jag ska kasta leksaken. Idag satte jag på bågarna på sista porten och tog 6 pinnar, 3 hopphinder och sen 6 pinnnar slalom igen och en tunnel som jag ställde ihop i en cikel. Visp fattade snabbt att det bara vara att fortsätta efter att man tagit slalomen och jäklar vad han höjde farten efter ett tag!! Så kul att se hur poletten trillade ner och han verkligen tog i för att ta sig fram fortare!


Efter det körde jag lite med athom och six innan jag tog fram klickern och locket. Vips hade bra attityd och jobbade på bra så jag testade att lägga locket vid nerfarten på balansen och sen ställa honom på nerfarten och han jobbade lika bra där och gjorde jättefina kontaktfält! Det är så kul när man känner att man kommer framåt och att han jobbar och men ser hur kul han tycker det är.