Sjukstuga

Oj här var det dåligt med uppdatering. Mycket beror på att det händer inte så  mycket i vårt liv just nu utan dagarna går som vanligt. Jag har dessutom blivit sjuk och dragit på mig en riktigt jäkla jobbig halsinfektion så just nu går jag på antibiotika, hoppas att det blir bättre snart.
Jag hade, innan jag blev sjuk, tagit tag i mitt eget tränande och faktiskt blivit riktigt duktig på att gå på olika pass på friskis och jag och hundarna var ute och powerwalkade flera gånger i veckan. Vips tycker alltid det är jättekul att få vara ute medan Six hellre vill stanna kvar hemma. Nu orkar vi inget av detta utan ligger mest i soffan.
Träningen med Vips ligger lite på is eftersom jag inte riktigt orkar hålla hans tempo när vi kör agility och då är det likabra att inte träna, jag vill ju inte att han ska springa på halvfart bara för att jag gör det. Men idag var vi faktiskt uppe på klubben och körde en liten kombination med några hopphinder, en tunnel och däck. Jag hade ställt upp en raksträcka och sen en halv stjärna och ett däck som drog efter hinder nummer 2. Vips var hur duktig som helst och drog på hindren men lyssnade bra när jag bad honom att svänga/ ta däcket. Motivationen att träna vidare steg avsevärt! Jag ska försöka ta med mig Tony upp och filma nästa gång vi tränar så jag kan lägga upp en film på hur duktig Vips är :)
Vi håller även på att träna in kontaktfälten, eller just nu är det locket vi tränar. Jag tycker det går bra men det är svårt att få Vips att titta rakt fram och inte på mig. Jag ska klura lite på hur vi ska få till det så kommer det bli jätte bra sen :)
Slalomet har vi också traglat med och nu kör vi 4 portar. Det sitter inte 100% och han kan inte ta det från alla vinklar så det är bara att träna vidare.
Nu ska jag bara bli frisk så jag och Vips kan träna ordentligt igen!