Agilityträning

Åhh vad kul det är att träna hund när det går bra! Var uppe med hundarna idag och körde en kombination från veronika bache kursen jag gick i våras. Efter några repetioner så satt kombinationen som jag ville och Vips jobbade på lika bra varje gång vi körde utan att tröttas ut eller bli uttråkad en enda gång. Six fick köra sakuppletning så han var också nöjd.
Vi har haft träninguppehåll från förra helgen eftersom hag var rätt så trött efer tävlingarna som vi arrangerade och motivationen har inte funnits. Men träningspausen gav tydligen både mig och Vips en nytändning! Nu längtar jag till nästa tävling.
Min lilla ängel <3

Vinst!

Hemmatävling på lördagen, jag var funktionär och sprang mest runt hela dagen så huvudet var inte riktigt med när jag körde vips. Släpte ett kontaktfält på A-et, 5 fel och en 4 plats med bästa tid. Hopp 2.an var jag för trött i så jag hann inte reagera i rätt tid så det blev en disk med ett hopp från fel håll. På söndagen var det tävling på häverö. Funktionär även idag men inte lika mycket. Startade som sista ekipage i agilityklassen. Vips började med att vara ofokuserad och lukta efter löptik, vi åkte med mikaela och hennes hund nellie som höglöpte, skitbra träning för Vips!! Så jag gick tillbaka och satte om honom och fick honom fokuserad och sen körde vi. Och jäklar vad det gick! Noll fel och en vinst! Så nu är han i klass 2 i både hopp- och agilityklass. 

Hoppklassen var vi först ut i och fick till en jättebra start. Sen så råkade jag kliva på ett hinderstöd och höll nästan på att ramla. Lyckades behålla fotfästet men misbedömde vart jag var i banan och var påväg åt fel hinder, kom på det och skickade på rätt hinder men fick en vägran för hade kommit över linjen. Totalt fick vi 10 fel men bästa tid med 2 sekunder snabbare än den som vann!! 

Vi är verkligen på G jag och världens bästa Vips!!

  


Vinst i rallylydnad!

Vips var med på rallylydnad på NLKK och trots att det kändes som om han mest tänkte på tikar så lyckades vi få ihop 98 poäng av 100 och vann därmed nybörjarklassen!
Jag är så himla nöjd och stolt över min lilla kille!