uppdatering

Ojdå, jag har visst glömt att blogga om en massa saker! Vi kör en snabb sammanfattning. Tony och jag var på kolmården, bodde på hotellet och sen var vi inne och pussades med vargarna - två underbara dagar.
Vips och jag var till Avesta, det gick käpprätt åt helvete så vi tackade för oss och åkte hem. Spöregn med tävlingsnerver från min sida var ingen bra kombination så vi hoppas på bättre resultat nästa gång istället.
Midsommar kom och gick, jag jobbade lite och firade sen med vännnerna medan hundarna hade det bra ute i Angskär.
Tony åkte uppåt  Sverige med Robert  måndags för att fjällvandra, sova i tält och bestiga berg. Dom kommer hem nästa vecka igen så det är väldigt tomt här hemma för tillfället med bara mig och hundarna - vi saknar verkligen husse och vill att han kommer hem snart.
Jag åkte på världens förkylning i måndags så har haft den i nästan en vecka, feber, hosta och ont i halsen. Det börjar bli bättre så det går åt rätt håll i alla fall men bra känner jag mig inte så det blir inte många knop gjorda. Hundarna får vänta med träning, jag försökte åka upp till klubben och köra ett pass men det blir inge bra när jag inte är motiverad själv och orkar träna. Så dom har en viloperiod nu vilket ingen av dem verkar klaga på.
Hoppas jag blir lite bättre på att skriva här i fortsättningen!
kramar

Sparbanksdagen

I helgen har det verkligen varit fullt upp med hundaktiviteter!
Vi hade uppvisning på sparbankensdag så både Six och Vips fick vara med. Vips visade agility och rallylydnad medan Six fick visa freestyle. Efter 6 timmar i parken, med uppvisningar, prata med folk och flytta hinder mm så var jag och hundarna rätt trötta och somnade i soffan när vi kom hem.


Idag var det bara att gå upp och bege sig till klubben igen för vi skulle ha prova på dag med agility och rallylydnad. Det kom ganska många personer med sina hundar så det blev en heldag idag också! Jag hann även med att träna lite med Vips vilket kändes riktigt bra och välbehövligt. Vi har inte riktigt hunnit upp och tränat några kontaktfält men de satt jättebra och han var jätteduktig :)


Kamas Othello (Vips).

Danmark

Jag har ju glömt att skriva om våran Danmarksresa! Förra helgen begav sig jag, malin och våra hundar till Danmark för utställning. Vi följde skyltar mot Göteborg och hamnade då på fel väg...Tur att vi hade åkt i god tid så vi hann fram till båten i alla fall. Väl i Danmark kl 22.00 skulle v hitta till tävlingsplatsen men vägbeskrivningen var hetl fel och lurade ut oss på en åker...Då knappade vi in den adress som tod på Pm:et men kom då tydlgien hem till någon...Så när vi stod utan för någons lägenhet mitt i natten börjar man misströsta lite...Vi lyckades på något sätt i alla fall hitta tävlingsplatsen, körde runt där en bra stund och letade parkering innan vi gan upp och körde över några plankor på marken in där hurbilarna stod parkerade.

Väl framme, i mörkret med rastade hundar var tanken att vi skulle sova en stund. Det var trångt i bilen så jag tog min sovsäck och slängde ut den på marken, Vips hade tröttnar på att sitta med studsa så hon fick hoppa fram medan han satt kvar i bak. När jag väl somnat till så vaknar jag av att något låter jätte högt och det kommer imot mig! Panikartat slänger jag mig upp och få då se att det går en järnvägsräls precis brevid där tågen går....så mycket för den sömnen...Försökte ändå sova lite men när en tupp började skrika längre bort kl 4 på morgonen gav jag upp och kröp in i bilen igen....




Väl uppe och i utställningsringen gick det jätte bra i alla fall, trots att jag inte tyckte Vips var på sitt bästa humör. Han var nog också trött efter natten och ville inte riktigt visa upp sig. Men med lite godis i handen så lyckades vi bli BIR och få våran danska cert! Även malin blev bir med cert! Så resan var värt allt strul!

Vi hann tyvärr inte stanna till finalerna för iv var tvugna att åka med båten hem. Tyvärr fick vi vänta 40 min extra på att den skulle gå från satt avresetid för det var något fel på en motor...Men vi kom iväg och vi kom till Göteborg igen. Där virrade vi runt en stund innan vi kom på att man inte ska åka mot Stockholm utan mot Malmö om man ska till Stockholm om man vill åka E4.....Suck för den som har gjort vägskyltarna i Sverige!
Nästan hemma trodde vi när vi närmare oss Stockholm mitt i natten men nej där är essingen avstängd....Vi följde skyltar för alternativ väg men lyckades hamna helt galet. På med GPS:en och fick då åka över drottninggatan och mitt i smeten innan vi hittade ut...Trötta och ganska möra kom vi hem vid kl 3 på natten.

Men det var en kul upplevelse och nu har vi fått vårt danskacert så nu dröjer det innan vi behöver åka till danmark igen.



Vinst!

Förra helgen begav vi oss till väsby för agilitytävling. Vi var sälva denna gång och när vi var framme hittade jag ingen som jag kände utan slog mig ner där det fanns plats. Då visar det sig att Terese med Mr Spock, Vips halvbror, var där! Jätte kul att få träffas och prata hund mellan tävlandet.


Först ut var hopploppet och det kändes bra och stabilt. Visade sig att vi vann med nästan 5 sek bättre tid än tvåan!
Agilityloppet gick också bra och vi lyckades vinna den också! Två vinster på samma dag känns verkligen jätte bra!