Vinst!

Jaaa!! Vi vann hoppklassen och blev därmed uppflyttade till klass 3! Nästa helg ska vi därmed debutera i både hoppklass och agilityklass 3 i knivsta :) 
 
 

Maj

Dagarna rullar på som vanligt. Vad har vi gjort då? Vi var iväg till Knivsta och tävlade agility, tyvärr så blev det två disk men jäklar vad fint han går! 
På fredagen så kom Stina och hade agilitykurs för oss hela dagen. Jag kör ju redan ganska likt Stinas handlingssystem så det var riktigt kul att utmana Vips och se hur duktig han är på att läsa alla mina konstiga byten! Dagen flöt på riktigt bra och man var lagom mör efter 9 timmar med agilityträning! 
 
_DSC2689
 
 
_DSC2690
Vi hoppas även att Vips ska bli pappa igen efersom han parade en tik förra helgen. Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att det blir valpar. 
 
Annars så rullar dagarna på som vanligt,  i morgon är det tävling för min och Vips del igen så nu hoppas vi på att få vår sista pinne i klass 2!
 
_DSC2728
 

Min duktiga Vips!

Sitter här med ett leende på läpparna när jag tänker på hur otroligt duktig min hund är! Vi har nog gjort vår absolut bästa tävlingshelg/ tävlingsveckor någonsin!
 
Vi har startat i rallylydnad avanceradklass. Jag hann, som vanligt, inte träna så mycket som jag ville innan tävlingen men tänkte att det får gå som det går, jag kan ju titta på hur de andra gör och göra likadant. Det sket sig lite när jag fick veta att jag hade startnummet 1! Jaja det är väl bara att gå in och köra? Sagt och gjort så gick vi in och körde vårt race och jäklar vad duktig Vips var! Jag tror aldrig vi gjort en så bra runda förut om man bara se till känslan vi både hade. Vips var helt med på noterna och gjorde saker vi inte ens har tränat på! Vi lyckades få ihop 75 poäng! 20 poäng fick vi avdrag på fel moment men det var mitt fel, jag satte honom fel i en övning och i honnörsrutan så trodde jag tiden började på engång så han fick sitta ca 50 sek mer än vad han skulle...så han tröttnade och ställde sig upp när hunden på banan började skälla - De avdragen var alltså bara mitt fel och sen fick vi även avdrag pga att jag tog fel antal steg i en övning.... Det där med att lära sig reglerna innan man går in på banan kanske vore en ide? ;)
Men vi blev alltså godkända och kom på en 7:de plats!!!
 
Segertåget har bara fortsatt denna helg när vi tävlat agility fre-lö-sön.
Både fredagen och lördagen tog han pinne i varsitt lopp! Vi har nu 3 pinnar i agilityklass och 2 i hoppklass!
Vips går så jäkla bra just nu och det är en fröjd att få tävla tillsammans med honom!
 
Jag ser fram emot kommande veckor då vi har fler agilitytävlingar inbokade :)