parning

Igår, 26/7 fick Vips flickbesök hem till sig, en tik från kennel moonhaven, Milla. Vi hoppas nu att det blir många små valpar framöver! 

    

Slottshoppet

Jag och Vips var iväg till uppsala förra veckan för några dagars agilitytävling. Six var också med men han fick bara heja på :)
Det gick verkligen jätte bra och Vips hade jätte bra fart i alla klasser. Vi lyckades komma på 3:de plats i 2 hoppklasser och därmed blev vi uppflyttade til hoppklass 2! Vi hjorde även en start i klass 2 men där blev det ett hinder fel så vi körde mest på att ha bra känsla och fart i loppet vilket vi verklgein hade!
Agilityklasserna däremot har inte varit på våran sida. Gungbrädan är inte Vips favorithinder och den här gungbärdan var dessutom lite långsam att få ner så han flög av den i 2 av loppen. Sista dagen så skrek jag stanna men han flyg rakt ut så vi tog om, sen så ramlade han av balansbommen och därefter vägrade han gå upp på A-hindret.....Hemma på klubben så var han mycket skeptisk till balanshindren så vi ska backa tillbaka i vår träning och köra mycket motiviation för att få upp farten och glädjen på kontraktfälten igen.
Nästa tävling är på hemmaklubben den 4/8 och vi behöver ju bara en pinne till i agilityklassen så jag hoppas verkligen att vi lyckas ta den.
Annars så leker livet just nu och jag har varit ledig i 2 veckor!!! Börjar jobba i morgon igen så förhoppnningsvis blir jag lite bättre på att blogga när man kommer in i vardagen igen.