Som en ny hund

Six är som en helt ny hund nu när han äter medicin! Jag tycker att det är så himla roligt att se hur glad han är och hur mycket energi det finns i honom! Nästan så man glömmer bort att det är så en tollare ska vara när man har levt men en som har varit sjuk så länge. Han fick följa med på ridhusträningen i söndags och han verkligen älskade det! Six bjöd på hindrerna, tog glatt slalom och till och med kampade med mig! Jag blir så glad när jag ser hur glad han är! Nu ska vio bara försöka ställa in medicinen rätt så att vi slipper biverkningarna så mycket som möjligt, för en hund som tar allt han kan äta, både ute och inne, dricker kopiösa mängder vatten och kissar på sig i bland, det är ingen höjdare. Men nu kan det bara bli bättre och bättre med andra ord!

Godistjuv

Det var halva priset på naturgodis på affären så jag passade ju såklart på att köpa en JÄTTESTOR påse! Jag älskar nämligen naturgodis! Det blev faktiskt två påsar, en med bara nötter och frukt och en med choklad och youghurtgodisarna. Tanken var att jag och Tony skulle ha detta till helgen att smaska på. Jag packade upp varorna och ställde dom båda godispåsarna på köksbordet och gick sen och jobbade medan Tony var och träffade en kompis och hundarna var kvar hemma. Kul när man sen får ett telefonsamtal från Tony där han undrar varför godispåsen ligger på golvet sönderriven? Min söta lilla tollare har du hoppat upp på bordet och ätit upp godiset! Men bara den ena påsen med choklad och youghurt - nötterna har han inte ens rört!     

Suck, sen mådde ju inte han så bra den natten om man säger så....





HD-status

Hundinformation
Hund: SE45188/2010 Kamas Othello Födelsedatum: 2010-06-13
Ras: Nederlandse Kooikerhondje
Kön: H Tatuering/tång-ID:
Storlek: Chip-nr: 752098100508608
Hårlag: Far: S64126/2004 Cirtap's Rk Graaf Gatsby v Salland
Färg: röd & vit Mor: S10753/2005 Maricosan's Omphale Duenna

Veterinärdata
Undersöknings datumVeterinär / KlinikResultat
2010-11-10 von Willebrand, hereditärt fri
2012-01-25 Knivsta Veterinärpraktik HD grad A

Ridhusträning

Var på ridhusträning i går och det var så kul! Vips gick så bra och hade så bra energi. Sötosen hade lite problem med en tunnel som låg under A-hindret. Vi har inte tränat på sånt innan och han var helt låst på att han skulle upp på A-et och köra kontaktfält. Efter lite träning på tunneln så trillade poletten ner och han körde den utan problem.