Bilder









Tony har köpt en ny kamera och tagit fina bilder på mina älsklingar

Hundträning

Åhh vad det är roligt att träna hund just nu! Vips är helt underbart galen och tycker allt jag föreslår att vi ska göra är askul!

Har tränat ganska mycket sakuppletning med grabbarna på våra promenader för att de ska få använda huvudet. I början sprang Vips mest bara runt men nu letar han faktiskt och kommer glatt springades med leksakerna, dock blir det ett ärevrav med leksaken men vi tränar vidare så ska vi nog få ordning på det med.
Idag var vi uppe och tränade ett kort pass agility.
Tränade svängar och sedan raksträckor och Vips gav verkligen allt! Är så himla härligt att se hur kul han tycker det är och att han verkligen tar i och ger allt!
Det vi måste ta tag i är kontaktfälten. Gjorde ett kort pass med locket men Vips var så uppe i varv så det blev mest tok. Jag skrattade bort det, blir ju fel ibland men inget man kan hänga upp sig på. Vi ska träna det hemma i lugnt och ro senare i eftermiddag tänkte jag så kommer det nog gå bättre.
Liten Vips <3

Filmer

Jag är tyvärr för oteknisk för att få in filmerna på när jag och Vips tränar agility här på min blogg.
Men om man vill titta på den så ligger de på
http://lncr.tumblr.com/

Höst

Nu är det verkligen höst ute och man får ha på sig varmare kläder igen med bra fickor på så man kan träna hund ordentligt, det gillas. Jag gillar inte kylan lika mycket men i november så åker jag och Tony till Thailand i tre veckor så jag ska nog stå ut ;)
Vips har gått in i någon tonårsperiod och det känns som om det bara finns löptik i hans huvud just nu. Vi försöker träna mest på det han redan kan för det känns inte som om det går in i så mycket i huvudet på den lilla killen för närvarande.
Slalom är ändå något vi har fortsatt att nöta på och vi har ju kört 4 pinnar i snart ett halvår. Jag har nu sakta gått framåt med att vi kör 6 pinnar och det har gått ganska bra. Hör om dagen så var vi hemma och körde slalom på tomten i angskär, gick jätte bra de första 3 gångerna med leksak som belöning. Sen så bestämde sig Vips för att leksaken var tråkig så jag plockade fram godis och skickade på slalom. Han lägger sig ner på marken och vägrar köra!!! Tränar slalom med Six, konster med Vips men så fort jag skickar på slalom så tvärstannar han och lägger sig ner. Jag har ingen aning om vad som hände men la ner träningen för den dagen. Försökte dagen efter med samma resultat.
Igår var Tony och jag uppe på hundklubben och skulle träna kontaktfält. Jag plockade fram slalomet bara för att testa. Det gick över förväntan. Han tog 4 pinnar och 6 pinnar, dock med lite fel men han gick i alla fall. Sen kör jag 12 pinnar med six och tony säger att jag ska prova med Vips. Jag gör det, mest som en kul grej för att se om han överhuvudtaget kommer att gå. Men den lilla hunden överraskar! Han tar alla 12 pinnar felfritt!!!!
Jag blir inte klok på honom, ena dagen slänger han sig ner på marken när man bara säger slalom och andra dagen så kan han ta 12 pinnar!!!
Livet med Vips blir aldrig tråkigt i alla fall för det händer något nytt varje dag ;)