Agility Märsta-Sigtuna BK

Vips och jag har tävlat igen. Dagen började inte så bra eftersom Vips hade fått en fästing som han hade slickat på och därmed börjat fått ett sår runt om. Men när jag väl fick bort den och fick titta så var det inte så farligt så jag beslutade mig för att åka på tävlingen i vilket fall. 
 
Väl på plats så var vi inte så samkörda i första klassen utan det blev fel ganska tidigt i banan och jag valde därmed att ta snabbaste vägen ut och belöna. 
Nästa lopp var en hoppklass som kändes helt i vår smak. Detta lopp gick mycket bättre, vi var mer samkörda och jag vågade trycka på. Tyvärr så gjorde jag ett byte som gjorde att han tog det som om det var raka vägen in i en tunnel han inte skulle ta, en disk med andra ord men farten och känslan fanns där! :)
 
Sista hopploppet så var det lite svajigt på sina ställen men vi lyckades komma runt felfria. Jag trodde inte tiden skulle räcka pga, lite stora svängar men det visade sig att vi kom 3:a och fick vår första SM-Pinne!! 
 
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback