Semester

Jag fick erbjudande om att åka med till turkiet - vi åker om 2 dagar. Jag tackade ja och därmed så blev alla planerade tävlingar för mig och Vips inställda. Men det gjorde inte så mycket, ibland så behöver man få komma bort en vecka och bara sola och bada och ta det lugnt.
Hundarna fick bo hos mamma och pappa den veckan och därmed ha semester de med :)
 
Jag kom hem tidigt lördag morgon, sova några timmar och sen upp och hjälpa till på hundensdag hela dagen. Vips fick visa upp agility och freestyle. Sen så testade vi på att köra hundamm, som fiskdamm fast det är hunden som ska hämta saker i en ruta på 1 minut. Vips gick runt och kollade på allt och valde till slut att ta två jättesmå nallebjörnar, typ sådana du kan köpa på ikea för 5 kronor. Jag får väll skylla mig själv att vi brukar leka med såna och inte dyra leksaker ;)
Six däremot valde bara saker som gick att äta, det beskriver honom väldigt bra!
 
På söndagen så var Vips och jag anmälda till Rallylydnad. Tyvärr så gick det inge bra. Vi var inte så samkörda (båda två hade ju varit på semester och inte tränat). Jag blev jättenervös och satte stor press på oss. Vips tyckte jag var konstig och ju längre vi körde dessto sämre kändes det. VI blev inte godkända men jag har brytit ihop och kommit igen och nu är vi anmälda  till nya tävlingar. :)    
  
 
  

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback